tirsdag den 18. september 2012

Kjole til fødselsdag

Som jeg har skrevet i de sidste indlæg, så har Kaja haft fødselsdag.
Og det krævede jo en fødselsdagskjole.

Inspireret af Langgaards junglekjole, valgte jeg denne gang at prøve et mønster fra Stof2000.

Mønstret hedder Olga.
Stoffet med feerne har jeg fundet i patchworkbutikken i Køge og det ternet er fra stof og stil.

Jeg har brugt en pyntesøm på vingeærmerne og ved oplægningen nederst.




 Jeg fik desværre lavet en fejl ved klipningen, så jeg fik ikke noget sømrum med midt på bagstykket.
Derfor valgte jeg at bruge kantebånd.
Jeg lukkede kjolen med en hægte, men det kan ikke anbefales, for den hoppede op rigtig mange gange, så det skal jeg lige have ændret til en knap.

Her får i også lige et billede at kjolen på fødselsdagsbarnet. Det er efter 4-5 timers fødselsdag, så kjolen er ikke helt ren og hun var nok også ved at være en smule træt.
Skoene er en anelse for store. (det er Søster Pi´s sko, og hun er altså 9 år) Men Kaja elsker at tage sko på i øjeblikket.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...