onsdag den 5. september 2012

Tunika, bukser og vest

Så har symaskinen været igang igen.
Denne gang er det blevet et helt sæt til Kaja.



Alle 3 dele er syet på baggrund af Minikreas mønstre og stoffet er fra Stof og stils nye efterårs sortiment.

På bukserne har jeg valgt at lave en lille pyntesyning langs sidesømmene. Bukserne er blot lavet med elastik i livet.

Vesten er lavet vendbar men kun med skråbånd på fløjlsdelen. Dvs. jeg har sat et skråbånd på den fløjlen inden jeg syede de 2 stykker sammen. Jeg tror at vesten skal have en lille hægte foran, men jeg er ikke sikker endnu.

Tunikaen har fået en farvet kant i hals-udskæringen og så har den fået samme kan på ærmerne. Normalt er tunikaen beregnet til at den har elastik i ærmerne, men Kaja er ikke så glad for at de sidder stramt. Så denne udgave har jeg lavet uden elastik.

 

3 kommentarer:

  1. For katten, det er virkelig sødt sæt! Wow siger jeg bare :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare et super sødt sæt:) Man får helt lyst til at se det på;):) og så elsker jeg altså bare lilla til små søde pigebørn!:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...