fredag den 12. oktober 2012

Barnevognspuder og penalhus

Jeg har ligget syg de sidste dage. jeg er blevet ramt af en mellemørebetændelse og en halsbetændelse som har stjålet min stemme.

Og ikke bare som at stemmen er hæs, men den er faktisk helt væk. :o(

Kaja tror at vi leger, så når jeg siger noget til hende, så hvisker hun tilbage.. møgtøs på 2 år. :o) Men det er nu lidt kært. Hun har desværre godt luret at mor ikke kan skælde ud, så hun laver ballade når hun kan komme til det.

Symaskinen har alligevel været lidt igang, da jeg ikke dur til at sidde helt stille.

Denne gang har jeg fået afprøvet et par DIY fra blogland.

Det er blevet til en barnevognspude til Casper, efter Lises DIY

 
Da Kajas dagplejemor så puden igår, bestilte hun straks en til hendes barnebarn der skal døbes imorgen. Hun ville gerne have noget med ugler og gerne lilla. Endelig ikke lyserød...
 
Det blev til denne  barnevognspude, hvor der er uglestof både foran og bagpå, på rygpuden.
 
 


Derudover har jeg fået syet et penalhus til Pi. Det er syet efter Stjernefrø´s DIY på make-up pung.
Da det skal bruges som penalhus har jeg brugt en lynlås på 30 cm og så har jeg klippet stykkerne 31 x 15 cm.

 
Pyntesømmene er syet med grøn neontråd. På den ene side af penalhuset har jeg skrevet hendes navn og på den anden side har jeg syet disse små stjerner/snefnug.
 
I får også lige et smugkig på den keyhanger som jeg er ved at sy til Pi´s mobiltlf.
Hun har ønsket en NICE Keyhanger.
Da jeg spurgte hvordan den skulle være nice, så var det åbenbart noget med mange farver.
 
Dette er min fortolkning af hendes Nice keyhanger med mange farver. Den har fået "regnbuestof" på den ene side og et neonstribet bånd på den anden side.
 
Jeg skal lige ud og finde en keyhanger-holder med en tynd snor som kan komme igennem hullet på hendes tlf.  Men selve båndet ligger altså klar til det færdige arbejde. :o)
 
 
 
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Hvor er de blevet fine! Hvor har du det fine regnbue stof fra? Det er jeg helt pjattet med :)
    Kan altså heller ikke sidde stille og syr også hvis muligheden er der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fra stof2000. Tror det er et af deres sommervarer. Men Jeg har lige købt det i mandags i waves. :-)

      Nej jeg vil også helst lave noget. Der skal ske noget :-)

      Slet
    2. Så må jeg en tur forbi stof2000. Jeg pønser også lidt på at prøve sådan er penalhus. Var det svært at sy?

      Slet
  2. Ja det må du :-) nej det var let at sy. Jeg fulgte stjernefrøs diy. Eneste forskel var lynlåsen var 30 cm og stofstykkerne blev klippet 31 cm i stedet for 26. :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det et skønt penalhus med glade farver. Det er ligefør jeg får lyst til at gå i skole igen... :)
    Den barnevognspude tror jeg også jeg skal prøve at lave. Den er fin!
    Der kommer et ny familiemedlem engang i januar og det ville da være en super barselsgave.
    Og så kan jeg jo også få brugt min fine nye symaskine !!!!

    SvarSlet
  4. Tak. :-) barnevognspuden er bestemt en god barselsgave :-)

    Og det er en super diy

    Du må i gang med at få brugt maskinen og alle dens funktioner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg må jo selv i gang med at finde noget stof, nu jeg ikke var den heldige vinder hos Carla og Krudtuglen...haha :)
      Men mon ikke også det kan lykkes mig at finde noget fint noget til en lille dreng!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...