torsdag den 11. juli 2013

Bluse og nederdel til Zoo



Igår skulle vi en tur i zoo.

Aftenen før, opdagede jeg (til min skræk) at jeg havde glemt at hænge vasketøjet op.. Det betød at det meste af Kajas tøj var vådt og nok ikke kunne nå at tørre. (hun havde brugt rigtig meget tøj pga. sygdom og vandleg i haven)
 
Jeg fik hurtigt klippet stof til en bluse og nederdel til Kaja, men klokken var for mange til at jeg ville begynde at larme med overlockeren.

Så igår morges, blev der syet i lyn tempo.

ta-da.... en bluse og en nederdel.

Nederdelen er en 3/4 sol, syet i bomuldschambrey fra stof og stil, og med en koralfarvet rib.
jeg har syet pyntestiklinger i koral tråd.


Blusen er syet i Jordbær-bomuldsstof, med koralfarvet ærmer og en limegrøn ribkant.
Den er syet efter Minikreas mønster på tunika.

Da Kaja fik det på, sagde hun.. TAKKKKK MOAR.. hvor er jeg fin.. jeg kan danse for dyrene..
:o)


 
 


4 kommentarer:

  1. Hvor det fedt at man lige kan lave et nyt sæt tøj, når man har glemt vasketøjet.
    Den metode har jeg også brugt et par gange.

    Man er sgu lidt sej, når man lige klarer problemet på den måde :)

    Skønt tøj forresten.

    SvarSlet
    Svar
    1. :o) Ja jeg var i hvert tilfælde glad for at kunne tage den løsning.. det var den nemmeste og sjoveste..

      Tak.. :o) jeg er lidt spændt på hendes reaktion når hun fra den 23. kun må have kjole på i weekenderne..

      Hun skal i idrætsbørnehave, og der hedder dresscoden: løse bukser og ingen kjoler.. De skal kunne kravle og bevæge sig frit..

      Slet
  2. Fanstastisk, og sikke en sød kommentar fra datteren

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.. hun ville ikke danse for mig.. men for dyrene.. :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...