torsdag den 17. april 2014

Hvad er påsken uden påskeæg



 
71 påskeæg venter på at blive spist.
Jeg tror at der er rigeligt.. vi bliver kun 12 til påskefrokosten.. :o)
 
 
I sidste uge spurgte manden om vi ikke skulle bestille nogle påskeæg med forskelligt fyld til påskefrokosten.
Det fik sat tanker i gang hos mig, og da jeg var i Tyskland i sidste uge, fik jeg handlet rigelig marcipan, nougat, nødder og smeltechokolade. (der var rigtig gode tilbud, formentlig rester fra jul)
 
 
 
 
De første der blev gjort klar, var nogle af de klassiske med nougat og nougat-krokant.
sikke et svineri da krokanten og nougaten skulle blandes.  
 
 
 
Jeg havde lavet lidt for meget krokant, så det blev blandet med lidt hvid chokolade og fyldt i nogle æg.
 
 
Lakridsmarcipan, appelsinmarcipan og mint/chokolade marcipan købte jeg færdigblandet, fordi de var billige, og jeg var nysgerrig. favoritten er helt sikkert den med lakrids.


De sidste æg, var vidst der hvor jeg begyndte at eksperimentere og måske var træt.. ;o)
så det blev med skumbanan og hindbærgelestang.. spændende at se hvordan de smager.

 
lidt sjove data:
 
71 påskeæg = ca. 1600 g marcipan, 400 g nougat, 600 g chokolade af forskellige slags og lidt nødder, en skumbanan og en hindbærgele stang.
 
Nu venter æggene på at blive spist, men de må vente til søndag, for vi har måtte rykke mandens fødselsdag/påskefrokost (fra i dag)t, da vi begge er utilpas og ikke vil risikere at smitte gæsterne.


3 kommentarer:

  1. Svar på spørgsmålet: Lidt kedelig........ Uhmmmm, de påskeæg ser lækre ud....... Håber I bliver klar til at nyde dem søndag.

    SvarSlet
  2. uhm... hvor ser det lækkert ud

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...