søndag den 22. juni 2014

Et sæt til de kølige dage To-do/ta-da

 
 
I denne weekend har det været lidt køligere og har mindet mig om, at vi også skal have lidt varmere tøj til den danske sommer.
 (Bukserne er ikke skæve i virkeligheden, men jeg måtte ikke rette tøjet på ham)
 
Sættet er syet i en skøn turkis Isoli.
 
 
 
Jeg har applikeret en bamse på blusen. Det er en dejlig måde at bruge stofrester på, og tilføje lidt farver og detaljer til tøjet.
 
Bukserne har fået lommer af den prikkede bomuld og så har lommerne fået en orange tittekant.
 
Tittekanten er bare et stykke orange rib, som er foldet og syet med, på samme måde som tittebånd. Jeg har bare ikke en snor indeni, som der er på det købte..   
 
 


10 kommentarer:

  1. Ihh så fint det er Linda. Når du applikerer, stryger du så vlieseline på stoffet? Og hvordan sætter du det fast, zigzagger du direkte på eller zigzagger du først og derefter syr det på med lige sting?
    KH Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige mit spørgsmål :-) det kunne være skønt med en diy! Rigtig sødt sæt!

      Slet
  2. tak Gitte

    jeg bruger det der hedder Vliesfix fra stof og stil. for så bliver figuren strøget fast på blusen inden jeg syr.
    jeg havde faktisk lige overvejet om jeg skulle lave en DIY :o) jeg zigzagger det direkte på. For det er ingen sag når det først er sat fast :o)

    SvarSlet
  3. Det er godt nok flot, det turkise sæt! Tak for god inspiration. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. :) jeg skal også i gang med en tøse udgave.. for Kaja vil også have et turkis sæt...

      Slet
    2. Det kan jeg godt forstå, at hun vil. Jeg har selv noget turkis stof liggende, som jeg pønser på at sy en nederdel af en dag. Altså når jeg lige har nået de 87 andre projekter, jeg har planlagt ... Jeg er imponeret over alt det, du har nået i denne måneds blogleg, for det kunne jeg ikke selv have nået, meeen ... jeg har nu alligevel tænkt mig at hoppe med på vognen i næste måned, når Christine/FrkTURKIS starter en "Boys Month", selvom jeg godt ved, at jeg sandsynligvis ikke får syet så meget i løbet af sommeren. Er du også med der?

      Slet
    3. Jeg elsker turkis. Glæder mig til at se din nederdel når du får den syet. :-) jeg har også meldt mig til frk turkis blogleg :-) selvom du ikke får syet så meget i juli så er det jo sjovt at være med :-)

      Slet
  4. Hvor er han bare skøn. Sikke en lækker unge. Og tøjet er også virkelig fint. Fine detaljer og sød applikation du har lavet.

    SvarSlet
  5. Så skønt sæt. Lækker detalje med bamsen på maven :-)
    Kh Judith

    SvarSlet
  6. Hvor er det altså en skøn model :) Og et rigtig fint sæt :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...