mandag den 23. juni 2014

Rabarbersaft



Jeg har eksperimenteret med Rabarber saft
 
Som billedet viser, så er mine egne rabarber ikke særlig store. De fleste af vores rabarber, er den lille slags, jordbærrabarber.. Dog har vi købt en enkelt af de store i år, men den skal jo lige have lidt etableringstid.
 
Men,.,.. jeg har været så heldig at få foræret en masse skønne rabarber.. først fik jeg en stor portion af søde Lisbeth og i fredags kom jeg hjem med en portion fra en af mine kollegaer.  
 
 
Jeg ved godt at der er mange opskrifter på rabarbersaft, men nu kommer min favoritter her, så jeg selv kan finde dem igen næste år.
 
OBS. hvis du er til de søde drikke, så er det ikke disse.. for jeg har halveret sukkermængden i forhold til mange andre opskrifter, da jeg godt kan lide at det er lidt syrligt.
 
Jeg har også prøvet at blande rabarbersaften med noget hyldeblomstsaft.. Mums... det var altså også en god blanding.
 
 
 
Det udkogte rabarberkød, det har jeg puttet på et glas og bruger det som "marmelade" på brød eller som lidt ekstra til kødet. intet går til spilde.. :o)
 
For samlingens skyld, kommer hyldeblomst opskriften her.
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...