fredag den 2. januar 2015

Rigtig glædelig nytår

 
Vi holder altid nytår herhjemme, da vi godt vil være hjemme hos vores 4-benene venner.
Tio er fuldstændig ligeglad med bum og brag, men Troja er ikke helt så stolt ved situationen.
 
 
 
I år fejrede vi nytår med et venne-par, men ikke et hvilket som helst venne-par.
Det er Pi´s mor (Winnie) og hendes kæreste  
 
 Som jeg har nævnt mange gange før, så er jeg så heldig at have fået en vidunderlig eks-kone med i "købet" af min skønne kæreste.
Men det vidste jeg allerede godt, da jeg kyssede ham første gang,  for jeg har kendt både Søren og Winnie i mange mange år.
 
Vi var 9, for Helges datter var også med, sammen med hendes ven.
 

Til forret fik vi varmrøget laks, rejer og muslinger.
 
 
Til hovedret fik vi oksemørbrad med 2 slags kartofler, hvidløgsflutes, 2 blandede salater, og lidt grøntsager til ungerne.
 
Jeg havde lavet en salat med æbler, tomater, mandler og forårsløg og en dressing med balsamico og lime.
 
Winnie havde lavet en rød salat med bl.a. skovsyre og granatæble, dressingen var balsamico og citron.
 
2 lækre salater til et godt stykke kød.


Til dessert havde jeg lavet en tallerken med 3 slags is.
Først en vanilieis med chokolade-snørkler og friske bær.
derefter en marcipankage med jordbæris,
og til sidst en top af hvid chokolade med en lakrids-is med citron. (Hansens is)  
Energi-overskuddet var desværre ikke til hjemmelavet is, så det var 3 gode købe-is.
 
 
Et par skønne billeder, under temaet... Jeg bærer min hat som jeg vil.. ;o)
 
 
Og her bliver hornene brugt som ponponer
 
 
Dette er vidst en tradition som er kommet for at blive.. Ungerne lavede hatte..
Sidste år, lavede de hattene mens vi andre spiste, for de var hurtigt færdige med racletten.
I år, satte de sig ved krea-bordet omkring kl. 22..
Men det passede fint, for så var de aktive og beskæftigede..
De lykkedes faktisk alle ungerne, at være oppe til midnat, så de fik skålet året ind, og de var med ude og se fyrværkeri .
 
Nytårstøjet.. Det må vises i et andet indlæg.. :o)
 

 
Håber du er kommet godt ind i 2015..
Rigtig godt nytår.
 
 


 





1 kommentar:

  1. Det lyder som om I havde en herlig aften. God idé men at lave nytårshatte :)
    Vi var bare os 4 + en enkelt gæst herhjemme, så vi havde en rolig aften/nat med massere af hygge og god mad.
    Glæder mig til at se dig her i det nye år.

    Kh. Linette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...